Pompy rzędowe
Pompy rzędowe
Przeprowadzana przez nasz serwis fachowa regeneracja pompowtryskiwaczy obejmuje także pompy sekcyjne, które należą do pierwszych zastosowanych w samochodach urządzeń do hydraulicznego wtrysku paliwa. Zostały opatentowane już w 1910 roku, przy czym ich praktyczne wykorzystanie w głównej mierze należało do firmy Bosch – to ona opracowała rozwiązania konstrukcyjne, które są stosowane w urządzeniach tego typu do dziś. Pompa sekcyjna to cały zespół urządzeń, które tłoczą paliwo. Każda z takich sekcji zajmuje się obsługą jednego z cylindrów. Całość łączy listwa zębata, obracająca wszystkie tłoczniki – w ten sposób steruje ona dawką podawanego paliwa, a więc ma wpływ na moc silnika. Regeneracja pomp wtryskowych, którą przeprowadzamy, pozwala więc zadbać o pełną sprawność całego zespołu – wszystkich jego elementów, czyli m.in.: cylindra, tłoczka, zaworu odcinającego, przewodu doprowadzającego do urządzenia paliwo, jak i przewodu zasilającego, wtryskiwaczy (ich regenerację przeprowadzamy także osobno), korektora dawki paliwa.
Usterki
Warto pamiętać, że grupa najczęściej występujących usterek jest taka sama – niezależnie od modelu podzespołu, z którym mamy do czynienia. Mają one swoje źródło w: zanieczyszczonym paliwie (warto więc tankować jedynie na stancjach benzynowych, które przechodzą cykliczne kontrole jakości), przerwanych przewodach – pompy sterowane są elektrycznie, w związku z czym do ich prawidłowego funkcjonowania niezbędny jest w pełni sprawny układ przewodów), zarysowaniach, które powstają wskutek tarć – zarówno niskiej jakości paliwo, w którym znajdują się zanieczyszczenia, jak również jego nieodpowiednia ilość może być przyczyną tarć.
Naprawa
Regeneracja pompowtryskiwaczy opiera się w pierwszej kolejności na ich odpowiednim demontażu. Dzięki temu nasi pracownicy mają możliwość poddania dokładnemu czyszczeniu oraz kontroli technicznej każdego z modułów. Jeżeli niezbędna okaże się wymiana poszczególnych podzespołów – zostają one natychmiast zastąpione nowymi, w pełni dopasowanymi. Jeżeli natomiast zabiegiem w pełni przywracającym sprawność pompie wtryskowej okaże się czyszczenie – wówczas regeneracja opiera się na usunięciu wszelkich zanieczyszczeń oraz wymianie elementów uszczelniających.