Regeneracja Pompy common rail

Współcześnie brak samochodu osobowego bywa bardzo problematyczny. To dzięki temu pojazdowi, można się swobodnie przemieszczać w konkretne miejsce, a dodatkowo można przewozić inne osoby czy rzeczy osobiste. Właśnie dlatego, gdy dochodzi do niespodziewanej usterki, właściciele pojazdów są rozgoryczeni, bowiem wiąże się to z oddaniem samochodu do mechanika, w celu naprawy lub regeneracji poszczególnych elementów lub systemów. My specjalizujemy się w naprawie pomp Common Rail. Na czym to polega i dlaczego ulegają one awarii?

Najczęstsze usterki pomp Common Rail

Głównym elementem, który przyczynia się do powstawania usterek jest jakość paliwa. Tankowanie na stacjach, które oferują atrakcyjne ceny paliwa, może oznaczać jego bardzo niską jakość. Wówczas naprawa pomp Common Rail jest niemalże gwarantowana. By uniknąć naprawy lub regeneracji tego elementu w pojeździe, nie warto oszczędzać na jakości tankowanego paliwa. W przypadku, gdy zaobserwujemy początkowe objawy złej pracy silnika, konieczna jest szybka wizyta w warsztacie mechanicznym. Wówczas może się skończyć na regeneracji i naprawie pompy Common Rail bez konieczności jej wymiany na nową część, co wiąże się to ze sporymi oszczędnościami dla właściciela auta. Objawami, które mogą oznaczać problemy z wtryskiwaczem są uszkodzenie sterownika, zatarty przestawiać kąta wtrysku, wyciek lub zużycie sekcji tłoczącej.

Na czym polega regeneracja i naprawa pomp Common Rail?

Wizyta w warsztacie mechanicznym i proces naprawy pompy Common Rail rozpoczyna się od zlokalizowania usterki i zabiegu mycia z zastosowaniem myjki ultradźwiękowej. Oczyszczony element jest następnie oceniany przez specjalistę, który na tym etapie może zaobserwować wszelkiego rodzaju uszkodzenia i usterki. Regeneracja powinna się odbywać pod cyfrowym mikroskopem, w którym bada się w jakim stanie jest wałek, tłoczki, a także pierścień krzywkowy. Po doprowadzeniu zużytych elementów do stanu fabrycznego lub wymianie ich na nowe, następuje czyszczenie i powrotny montaż pompy Common Rail w całość. Proces naprawy na tym etapie wzbogacony jest także o smarowanie i testy, które przeprowadza się na stole probierczym. Jeśli wszystkie wartości zgadzają się z tymi, które podał producent, podzespół można zamontować w samochodzie.