Regeneracja wtryskiwaczy

Nierównomierna praca silnika (obserwowalne obniżenie jego mocy lub występowanie problemów z rozruchem), może być jednym z pierwszych sygnałów informujących nas o problemie, jakim są uszkodzone wtryskiwacze. Stanowią one niezwykle ważny element układu paliwowego, odpowiedzialnego za dawkowanie silnikowi właściwej ilości paliwa. Jeżeli zaobserwowali Państwo wymienione problemy, warto zwrócić się do naszego serwisu – naszą specjalnością jest regeneracja wtryskiwaczy.

Od wielu lat działamy w branży, co pozwoliło nam opracować najbardziej skuteczny i sprawny proces naprawy, umożliwiający osiągnięcie doskonałych rezultatów – zregenerowane przez nas wtryskiwacze posiadają parametry niemal takie same, jak zupełnie nowe części.

Rodzaje wtryskiwaczy

Działamy adekwatnie do indywidualnych oczekiwań naszych Klientów, co jest bezpośrednio związane z typem wtryskiwacza, który zostaje nam powierzony. W warsztacie przywracamy do pełnej funkcjonalności zarówno modele piezoelektryczne, elektromagnetyczne, jak i pompowtryskiwacze.

a) Najczęściej pracujemy z wariantami elektromagnetycznymi – pierwszej i drugiej generacji Common Rail. Są to urządzenia różnych producentów, wśród których wymienić należy takie marki, jak: Bosch, Delphi czy Denso. Tego typu podukłady odnajdziemy w samochodach niemal wszystkich producentów aut. Pojawiają się zarówno w propozycjach marki Mercedes (E 220 CDI), Suzuki (silnik 1.3 DDiS), Ford (1.8 TDCi) czy Peugeot (silnik 2.0 HDi).

b) Realizowana przez nas naprawa wtryskiwaczy to kompleksowe wsparcie, w którym mieści się także regeneracja pompowtryskiwaczy. Są one alternatywą dla Common Rail, która od 2007 roku coraz częściej pojawia się w silnikach aut przemierzających nasze drogi. W tego typu rozwiązanie wyposażone zostały przede wszystkim modele Volkswagena lub auta producentów współpracujących z VW.

c) Regeneracja wtryskiwaczy obejmuje także modele piezoelektryczne obecne w Common Railu trzeciej generacji.

Etapy pracy:

Nasza praca dzieli się na kilka etapów, które umożliwiają nam przeprowadzenie każdego zadania z największą dokładnością:
1. Na samym początku, po odbiorze uszkodzonych części od Klienta, sprawdzamy dokładnie każdy wtryskiwacz za pomocą specjalnego mikroskopu elektronicznego. Umożliwia to ocenę zniszczenia części i zaplanowanie dalszych prac.
2. Następnie czyścimy całość w myjce ultradźwiękowej, co pozwala na usunięcie wszystkich zabrudzeń i doprowadzenie każdego elementu do odpowiedniego stanu.
3. Kolejnym krokiem jest wymiana zużytych komponentów, na czym opiera się właściwa naprawa wtryskiwaczy. Najczęściej chodzi o rozpylacze, których zadaniem jest dozowanie paliwa.
4. Kiedy wszystkie elementy są już na swoim miejscu, zajmujemy się ich precyzyjną regulacją.
5. Później przeprowadzamy testy, które są nieodłącznym etapem naszej pracy. Obejmują badanie szczelności, obciążenia całkowitego i średniego, wolnych obrotów, przelewu oraz dawki pilotażowej. Pozwala to określić, czy część jest w pełni sprawna, szczelna i czy pracuje zgodnie z wyznaczonym normami.
6. Wykonujemy pomiary ostatecznie potwierdzające, czy uzyskaliśmy pożądane parametry. Jeżeli wszystkie wyniki są zgodne z oczekiwaniami, drukujemy pomiar, który trafi później do Klienta.
7. Odsyłamy zregenerowane wtryskiwacze do Klienta wraz z gwarancją na naszą usługę.

Nasi Klienci mogą liczyć na usługi wysokiej jakości, sprawne i terminowe, przeprowadzone z najwyższą precyzją. Korzystamy wyłącznie z najlepszego sprzętu, głównie marki Bosch.

Dzięki tak opracowanej procedurze, pozwalającej nam zadbać o dokładność realizowanych działań na wszystkich etapach ich przeprowadzania, możemy pomóc Państwu uporać się z najpowszechniejszymi objawami uszkodzeń naprawianych podzespołów. Oprócz tych, które już zostały przez nas wymienione, do grupy tej należą następujące objawy (świadczące o tym, że najprawdopodobniej niezbędne będzie skorzystanie z usług naszych mechaników):
- zwiększone dymienie z rury wydechowej (dym koloru białego lub czarnego),
- poziom oleju z niewyjaśnionych przyczyn podnosi się,
- nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,
- samoczynne gaśnięcie silnika oraz problemy z jego rozruchem.