Tel. 71 316 94 63

Kom. 608 55 35 48

  • START
  • O nas
  • Oferta
    • Pompy rzędowe
    • Pompy rotacyjne
    • Regeneracja wtryskiwaczy
    • Pompy Common Rail
    • Wtryski Common Rail
    • Pompowtryski
    • Demontaż wtryskiwaczy
    • Czyszczenie wtryskiwaczy
    • Pompy wysokiego ciśnienia – Common Rail
    • Naprawa wtryskiwaczy XPI HPI Scania
    • Bosch Quality Scan
  • Dla warsztatów
  • Dla firm
  • Cennik
  • Aktualności
  • Galeria

Sprawdzenie pompy wtryskowej

Posted by Sunrise on 19 września 2023
Posted in: News.

Problem z uruchomieniem silnika, nierówne obroty, spadek mocy, spalanie stukowe czy większe zadymienie z rury wydechowej to podstawowe objawy związane z awarią pompy wtryskowej. Wszystkie powyższe sytuacje mogą być przyczyną uszkodzenia jednego z elementów urządzenia, bez którego sprawna i bezpieczna jedna jest niemożliwa. Jak sprawdzić przyczynę usterki – zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem, w którym znajdą Państwo wszystkie najważniejsze informacje.

Awaria pompy wtryskowej – jak sprawdzić przyczynę?

Wystąpienie któregokolwiek z niepokojących objawów zwiastujących usterkę powinno zmotywować nas do szybkiego odwiedzenia warsztatu. Specjaliści zajmą się urządzeniem i krok po kroku sprawdzą wszystkie jego części, aby znaleźć uszkodzony element.

Krok 1. Demontaż pompy wtryskowej i ogólna ocena jej osprzętów. Na tym etapie mechanicy szczególną uwagę zwracają na wszelkiego rodzaju wycieki oraz uszkodzenia zewnętrzne.

Krok 2. Rozbiórka urządzenia na mniejsze elementy i ich dokładne sprawdzenie pod kątem uszkodzeń, ale także zanieczyszczenia. Często okazuje się bowiem, że pompa wtryskowa daje oznaki usterki, jednak w rzeczywistości problemem jest duże zabrudzenie poszczególnych jej elementów. Wówczas mechanik może zaproponować nam ich czyszczenie ultradźwiękowe. Jeśli podczas diagnostyki znaleziona zostanie awaria któregoś z komponentów, specjalista zaproponuje nam ich regenerację lub wymianę na całkowicie nowe urządzenie.

Jeśli zdecydujemy się na regenerację, w pierwszej kolejności wszystkie zabrudzone elementy zostają wyczyszczone w specjalnej myjce ultradźwiękowej, która pozwala pozbyć się nawet najcięższych osadów. Po wyciągnięciu części z myjki sprawdza się, czy nie pojawiły się, wcześniej niewidoczne, uszkodzenia, wymagające naprawy. Elementy możliwe do regeneracji zostają naprawione, a te, które są zbyt zniszczone, wymieniane są na nowe. Następnie całość zostaje ponownie złożona i poddana testom na specjalnym stole probierczym EPS 708. Ostatnim krokiem naprawy jest instalacja zregenerowanej pompy wtryskowej w samochodzie.

Posts navigation
← Jak i czy należy dbać o pompowtryskiwacze?
Najczęstsze usterki pompy Common Rail →
  • Szukaj na stronie

  • Kontakt

    Bosch Diesel Service Matkowski
    ul. Wrocławska 29
    55-080 Pietrzykowice k/Wrocławia
    woj. dolnośląskie
    NIP:9131269003
    REGON:931994020

    Tel. 71 316 94 63
    Kom. 608 55 35 48

  • Jak dojechać autem?

    Wrocław – 13,6 km przez DW347
    Świdnica – 41,4 km przez DK35
    Oława – 38,0 km przez DK94
    Oleśnica – 51,2 km przez S8 i A8
    Legnica – 67,1 km przez A4
    Trzebnica – 40,5 km przez S5 i A8

logo BDS (1)

Bosch Diesel Service Matkowski
ul. Wrocławska 29
55-080 Pietrzykowice
k/Wrocławia
woj. dolnośląskie
NIP:9131269003
REGON:931994020

Telefon:
71 316 94 63

Godziny otwarcia:
PON-PT 08:00-16:00

E-mail:

Przydatne linki:

Polityka prywatności
Kontakt
FAQ

© BDS Matkowski

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress