Problem z uruchomieniem silnika, nierówne obroty, spadek mocy, spalanie stukowe czy większe zadymienie z rury wydechowej to podstawowe objawy związane z awarią pompy wtryskowej. Wszystkie powyższe sytuacje mogą być przyczyną uszkodzenia jednego z elementów urządzenia, bez którego sprawna i bezpieczna jedna jest niemożliwa. Jak sprawdzić przyczynę usterki – zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem, w którym znajdą Państwo wszystkie najważniejsze informacje.
Awaria pompy wtryskowej – jak sprawdzić przyczynę?
Wystąpienie któregokolwiek z niepokojących objawów zwiastujących usterkę powinno zmotywować nas do szybkiego odwiedzenia warsztatu. Specjaliści zajmą się urządzeniem i krok po kroku sprawdzą wszystkie jego części, aby znaleźć uszkodzony element.
Krok 1. Demontaż pompy wtryskowej i ogólna ocena jej osprzętów. Na tym etapie mechanicy szczególną uwagę zwracają na wszelkiego rodzaju wycieki oraz uszkodzenia zewnętrzne.
Krok 2. Rozbiórka urządzenia na mniejsze elementy i ich dokładne sprawdzenie pod kątem uszkodzeń, ale także zanieczyszczenia. Często okazuje się bowiem, że pompa wtryskowa daje oznaki usterki, jednak w rzeczywistości problemem jest duże zabrudzenie poszczególnych jej elementów. Wówczas mechanik może zaproponować nam ich czyszczenie ultradźwiękowe. Jeśli podczas diagnostyki znaleziona zostanie awaria któregoś z komponentów, specjalista zaproponuje nam ich regenerację lub wymianę na całkowicie nowe urządzenie.
Jeśli zdecydujemy się na regenerację, w pierwszej kolejności wszystkie zabrudzone elementy zostają wyczyszczone w specjalnej myjce ultradźwiękowej, która pozwala pozbyć się nawet najcięższych osadów. Po wyciągnięciu części z myjki sprawdza się, czy nie pojawiły się, wcześniej niewidoczne, uszkodzenia, wymagające naprawy. Elementy możliwe do regeneracji zostają naprawione, a te, które są zbyt zniszczone, wymieniane są na nowe. Następnie całość zostaje ponownie złożona i poddana testom na specjalnym stole probierczym EPS 708. Ostatnim krokiem naprawy jest instalacja zregenerowanej pompy wtryskowej w samochodzie.