Tel. 71 316 94 63

Kom. 608 55 35 48

  • START
  • O nas
  • Oferta
    • Pompy rzędowe
    • Pompy rotacyjne
    • Regeneracja wtryskiwaczy
    • Pompy Common Rail
    • Wtryski Common Rail
    • Pompowtryski
    • Demontaż wtryskiwaczy
    • Czyszczenie wtryskiwaczy
    • Pompy wysokiego ciśnienia – Common Rail
    • Naprawa wtryskiwaczy XPI HPI Scania
    • Bosch Quality Scan
  • Dla warsztatów
  • Dla firm
  • Cennik
  • Aktualności
  • Galeria

Najczęstsze usterki pompy Common Rail

Posted by Sunrise on 19 września 2023
Posted in: News.

W przypadku diesli najpopularniejszymi usterkami pompy Common Rail są oczywiście uszkodzenia samych wtryskiwaczy lub pompy paliwa. Choć są faktycznie najczęstsze, jednak to nie wszystkie awarie, jakie mogą wystąpić w tego rodzaju systemach. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej o możliwych problemach w tym układzie wtryskowym.

Jakie są najczęstsze awarie pompy Common Rail?

Poza niedomaganiem wtrysków oraz pompy paliwa wyróżniamy także usterki z takimi elementami systemu Common Rail jak:

  • Filtr paliwa – awaria może zostać spowodowana przez zanieczyszczony lub nieodpowiednio dobrany filtr, powodujący problemy z rozruchem lub spadkami ciśnienia w szynie wtryskowej.
  • Zbiornik paliwa – problem z nim najczęściej występuje w przypadku starszych modeli diesla, o dużym przebiegu, do których przez lata wraz z tankowanym paliwem dostawały się wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia. W momencie dostania się ich do samych wtrysków może dojść do poważnej usterki systemu Common Rail.
  • Szyna wtryskowa — szczególnym problemem, jaki może doprowadzić do jej uszkodzenia, jest zatarcie się pompy, w wyniku którego w układzie mogą pozostać niebezpieczne dla wtryskiwaczy opiłki, mogące doprowadzić do poważnych awarii.
  • Koło dwumasowe — występuje w większości modeli diesli i zdarza się, że może generować takie problemy, jak nadmierny hałas czy wibracje, które są bezpośrednimi oznakami uszkodzenia układu.
  • Turbosprężarka — choć nie jest bezpośrednio związana z systemem Common Rail, jest nieodzownym elementem każdego diesla, dlatego może generować najczęściej występujące problemy w postaci zbyt niskiego ciśnienia oleju czy dostania się zanieczyszczeń, które blokując wirnik, doprowadzają do usterki łopatek.
  • Klapy w układzie dolotowym – inaczej zwane klapami wirowymi, są jednym z głównych elementów wielu diesli, a ich zadaniem jest sterowanie długością kanałów dolotowych. Zdarza się jednak, że w wyniku długoletniego użytkowania zachodzą one nagarem, który podobnie jak inne zanieczyszczenia może doprowadzić do poważnych awarii.

Jak widać, uszkodzenie wtryskiwaczy czy pompy paliwa to nie jedyne usterki, jakie mogą wystąpić w systemie Common Rail. Codzienne dbanie o samochód i jego regularne serwisowanie pozwoli uniknąć powyższych problemów i zaoszczędzić nie tylko sporo pieniędzy, ale także nerwów.

Posts navigation
← Sprawdzenie pompy wtryskowej
  • Szukaj na stronie

  • Kontakt

    Bosch Diesel Service Matkowski
    ul. Wrocławska 29
    55-080 Pietrzykowice k/Wrocławia
    woj. dolnośląskie
    NIP:9131269003
    REGON:931994020

    Tel. 71 316 94 63
    Kom. 608 55 35 48

  • Jak dojechać autem?

    Wrocław – 13,6 km przez DW347
    Świdnica – 41,4 km przez DK35
    Oława – 38,0 km przez DK94
    Oleśnica – 51,2 km przez S8 i A8
    Legnica – 67,1 km przez A4
    Trzebnica – 40,5 km przez S5 i A8

logo BDS (1)

Bosch Diesel Service Matkowski
ul. Wrocławska 29
55-080 Pietrzykowice
k/Wrocławia
woj. dolnośląskie
NIP:9131269003
REGON:931994020

Telefon:
71 316 94 63

Godziny otwarcia:
PON-PT 08:00-16:00

E-mail:

Przydatne linki:

Polityka prywatności
Kontakt
FAQ

© BDS Matkowski

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress