Właściciele pojazdów co jakiś czas zadają sobie pytanie, czy trzeba wymieniać wszystkie wtryskiwacze czy wystarczy zastąpienie nowym wyłącznie jednego elementu. Odpowiedź nie jest tak prosta, jakby się to mogło wydawać, ponieważ z punktu widzenia finansowego pierwsza możliwość jest zdecydowanie bardziej kosztowna, szczególnie w przypadku samochodów, które posiadają aż 5 elementów tego rodzaju.
Pierwszą kwestią, jaka jest najczęściej rozpatrywana jest korelacja całego układu w taki sposób, aby zachować emisję spalin na poziomie norm dopuszczonych dla konkretnego modelu pojazdu. Takie działanie sprawia jednak, że znacznie trudniej będzie w przyszłości wykryć uszkodzenie elementu, który powoduje dalsze rozregulowanie całego układu.
W związku z powyższym wymiana jednego wtryskiwacza może nie przynieść oczekiwanych rezultatów i w dłuższej perspektywie często dochodzi do potrzeby zastąpienia wszystkich elementów. Dlatego, aby ograniczyć wydatki finansowe, ale także ilość wizyt w serwisie samochodowym zaleca się zastąpienie nowymi elementami całości układu hydraulicznego systemu paliwowego.