Właściciele pojazdów co jakiś czas zadają sobie pytanie, czy trzeba wymieniać wszystkie wtryskiwacze czy wystarczy zastąpienie nowym wyłącznie jednego elementu. Odpowiedź nie jest tak prosta, jakby się to mogło wydawać, ponieważ z punktu widzenia finansowego pierwsza możliwość jest zdecydowanie bardziej kosztowna, szczególnie w przypadku samochodów, które posiadają aż 5 elementów tego rodzaju.

Pierwszą kwestią, jaka jest najczęściej rozpatrywana jest korelacja całego układu w taki sposób, aby zachować emisję spalin na poziomie norm dopuszczonych dla konkretnego modelu pojazdu. Takie działanie sprawia jednak, że znacznie trudniej będzie w przyszłości wykryć uszkodzenie elementu, który powoduje dalsze rozregulowanie całego układu.

W związku z powyższym wymiana jednego wtryskiwacza może nie przynieść oczekiwanych rezultatów i w dłuższej perspektywie często dochodzi do potrzeby zastąpienia wszystkich elementów. Dlatego, aby ograniczyć wydatki finansowe, ale także ilość wizyt w serwisie samochodowym zaleca się zastąpienie nowymi elementami całości układu hydraulicznego systemu paliwowego.

Dbać o swój pojazd powinniśmy nie tylko wtedy, gdy zaczynają się pierwsze problemy, ale także na co dzień. Komputerowa diagnostyka silnika Bosch jest rozwiązaniem, dzięki któremu możemy dowiedzieć się wszystkiego na temat jego stanu. Powinniśmy wykonywać ją regularnie np. raz w roku, ale także za każdym razem, gdy zaczynają pojawiać się sytuacje, które wzbudzają nasze zaniepokojenie lub poważne awarie, których przyczyny są dla nas nieznane.

Kiedy wykonać komputerową diagnostykę silnika Bosch?

Jedna z kontrolek wciąż się podświetla, nie możesz zapalić samochodu, a może występują jakieś problemy z rozruchem? Są to zaledwie przykłady sytuacji, w których pomocy możesz szukać właśnie w warsztacie samochodowym, wykonującym usługę weryfikacji komputerowej błędów w silnikach Bosch i wielu innych.

Samochód jest jak nasz organizm – działa poprawnie tylko wtedy, kiedy jego wszystkie elementy są sprawne. To, że pojawił się jakiś problem z jego funkcjonowaniem świadczy o tym, że jedna z części lub układów uległa uszkodzeniu. Komputerowa diagnostyka silników Bosch pozwala na wykrycie wszelkiego rodzaju usterek z nim związanych, podobnie jak to dzieje się, gdy my wybieramy się na RTG czy USG. Podłączenie komputera umożliwia weryfikację każdego z elementów po kolei, co znacznie przyspiesza proces naprawy pojazdu.

W jakich sytuacjach jeszcze warto wybrać się do stacji diagnostycznej? Zdecydowanie w przypadku chęci zakupu lub sprzedaży samochodu. Dzięki ocenie stanu technicznego pojazdu możemy dowiedzieć się, ile jest wart i jakiej kwoty możemy spodziewać się w przypadku jego sprzedaży. Także odwrotna sytuacja wymaga weryfikacji stanu silnika Bosch lub innych – w przypadku zakupu chcemy mieć pewność, że suma, którą wydamy na pojazd jest ostateczna i w najbliższym czasie nie będziemy musieli wykonywać napraw związanych z usterkami, które są na pierwszy rzut oka niewidoczne.

Dla bezpieczeństwa naszego oraz naszych bliskich warto wybrać się także do stacji diagnostycznej przed dłuższą podróżą – pozwoli nam to uniknąć nie tylko niespodzianek na drodze, ale także problemów związanych z przeorganizowaniem wyjazdu, związanych z awarią i kosztów z tym związanych.

Jednym z elementów pojazdu, który zgodnie z zaleceniami specjalistów należy wymieniać co około 200 000 km, są elementy układu paliwowego. Jak działają wtryskiwacze i dlaczego należy wybierać wyłącznie te dedykowane dla naszego pojazdu? O tym dowiedzą się Państwo w naszym krótkim artykule – zapraszamy!

Jak działają wtryskiwacze?

Ich główną funkcją jest wprowadzanie paliwa do komory spalania. Dzięki odpowiednio zaprojektowanemu systemowi ciśnieniowemu, olej napędowy zostaje przetransportowany do końcówki rozpylacza, wyposażonego w specjalny otwór zabezpieczony przez iglicę.

Hydrauliczna komora sterująca, w którą wyposażony jest praktycznie każdy pojazd, zawierający ten element, naciska na iglicę, która w wyniku wysokiego ciśnienia zostaje podniesiona, otwierając tym samym otwór rozpylacza. Dzięki temu skomplikowanemu mechanizmowi paliwo zostaje wtłoczone do cylindra. Co ciekawe, częstotliwość oraz czas trwania trysku możemy regulować samodzielnie właśnie dzięki komorze sterującej. Istotne jest jednak to, że produkty każdej marki nieco różnią się możliwymi do ustawienia parametrami, dlatego tak ważne jest, aby w przypadku wymiany części wybierać komponenty dedykowane naszemu pojazdowi.

Każdy element samochodu z czasem ulega zużyciu, dlatego ich właściciele stają wówczas przed pytaniem: wymiana czy regeneracja wtryskiwaczy? Niezależnie od wyboru, będzie się to wiązało wydaniem określonej sumy pieniędzy, dlatego warto dobrze zastanowić się, która z tych możliwości jest dla nich najbardziej korzystna.

Wymiana czy regeneracja wtrysków?

Wszystko zależy od rodzaju zużycia lub uszkodzenia. Z punktu widzenia finansowego rozwiązaniem, które mniej obciąży naszą kieszeń jest oczywiście naprawa elementu. Jeśli jednak jego stan wymaga zastąpienia go na nowy model, należy liczyć się potrzebą instalacji wszystkich elementów, a także często wyczyszczeniem zbiornika paliwa. Usługa ta jest z pewnością nieco droższa, jednak należy pamiętać, że zapewnia ona samochodowi zupełnie nową, pełną sprawność, co w przypadku napraw nie zawsze jest możliwe.

Jak obie te usługi wyglądają pod względem finansowym? Zakup oraz instalacja kompletu nowych elementów wraz z czyszczeniem zbiornika paliwa wyniesie właściciela pojazdu około 4000 zł, natomiast regeneracja jednego, zużytego elementu to koszt wysokości około 100 zł.