Kolejne generacje pomp: CP1, CP1H, CP3, CP4 (produkowana na wyposażenie fabryczne – koniec 2006 r.)
System wtryskowy Common Rail zaliczany jest do nowych systemów, wprowadzony do produkcji seryjnej w 1997 r.
System składa się z wysoko-ciśnieniowej pompy CR, zasobnika (Rail) i wtryskiwaczy CR,
Maksymalne ciśnienie, możliwe do wygenerowania przez pompę przekracza nieznacznie 2000 bar,
Pompa CR napędzana jest z wałka silnika. Zużywa ona mniej niż 5 kW mocy silnika,
Pompa składa się z 2 lub 3 sekcji tłoczących, rozmieszczonych co 120 stopni (CP1, CP1H, CP3) lub co 90 stopni (pompa CP 4.2). Sekcje napędzane są wałkiem krzywkowym,
Regulacja ciśnienia odbywa się poprzez zawór dawkujący ZME (CP1H, CP3 i CP4.x) oraz poprzez zawór wysokiego ciśnienia (CP1).
Zastosowania:
Silniki stacjonarne, auta osobowe, mniejsze pojazdy użytkowe.